Škoda lanserer nasjonalt sykkelkonkurranse: Tour de Škoda

Škoda er en langsiktig samarbeidspartner med Tour de France internasjonalt og har flere sykkelengasjement lokalt. Nå lanserer Škoda en egen nasjonal sykkelkonkurranse; Tour de Škoda.

Den 10. juni lanseres Tour de Škoda, en helt ny konkurranse som gir sykkelentusiaster muligheten til å delta i sitt eget Tour de France – der de liker å sykle. – Vi håper det kan være med på å trigge til både fine turer og nye opplevelser rundt omkring i Norge, forteller Martine Behrens, direktør for Škoda Norge. 

Konkurransen gjennomføres ved å logge sykkelturer med Strava og gjennom appen Bilhold.

- Vi har vært stolt samarbeidspartner med sykkelsporten gjennom flere år, og dette er midt i blinken for hva vi ønsker å stå for i Škoda. Vi ønsker å tilrettelegge for fine turmuligheter, og tenker at i mange tilfeller starter turopplevelsen når bilen er fremme, forteller Behrens.

Škoda ønsker å tilrettelegge for turopplevelser, og er derfor også en støttespiller for flere organisasjoner og lag lokalt, blant annet Stolpejakten, Orienteringsforbundet og Sykkelforbundet.

Nylig lanserte også Škoda konseptet Blåtur, som gjennom kunstig intelligens lager mer enn 7.000 unike turopplevelser, enten det er til nye utkikkspunkter eller en kunstutstilling du ikke har vært klar over, rundt omkring i hele Norge.

Škoda er også bilpartner med Uno-X Mobility, som var første norske lag i selve Tour de France under fjorårets konkurranse. Laget er kvalifisert på nytt i år, og jobber mot gode prestasjoner på proffnivå også denne sommeren.

Tour de Škoda varer i seks uker, og det blir mulighet for å hente flere poeng eller «ledertrøyer» både innen klatring og kilometer kjørt.

Mer om konkurransen

 

 

Siste nytt