Škoda heier på alle syklister, uansett hvor du er i løypa og uansett om du er kvinne eller mann.
Škoda støtter ikke enkeltutøvere, vi støtter hele laget.
Derfor er vi stolt sponsor av Uno-X Mobility Cycling og ønsker å være en aktiv bidragsyter til å at lagene når sine mål.
Škoda har sykling i DNA-et. Vi startet som sykkelprodusent i 1895, og i dag er vi offisiell partner av Tour de France og sykkelsporten globalt. Siden Uno-X-lagene er et fellesskap for de beste syklistene vi har i Norge er de den naturlige brobyggeren mellom Škoda fabrikken sitt sponsorat med Tour de France og Škoda Norge sine lokale avtaler med arrangement og foreninger for grasroten i Norge. Samarbeidet med Uno-X-lagene er en naturlig forlengelse av dette – men også et verdivalg.
Samarbeidet er mer enn logo på en følgebil – det handler om felles verdier, felles mål og et oppriktig ønske om å gjøre sykkelsporten mer bærekraftig og likestilt.
Škoda har et genuint ønske om å:
Vi jobber med kreative grep for å utfordre gamle holdninger i sporten – og bruke stemmen vår til å inspirere flere, særlig unge jenter, til å drømme om en karriere på to hjul.
Gjennom vårt TV2 sponsorat av Tour de France ønsker Škoda å bruke sin plass til å vise frem sporten til flere, og Uno-X Women’s World Team spiller en naturlig rolle som inspirasjon for alle syklister.
Når Škoda aktiverer sponsoratet, ønsker vi å gi kvinnene den plassen de fortjener. Vi vet at de ofte får mindre oppmerksomhet, og nettopp derfor bruker vi vår stemme til å løfte dem frem – med synlighet i sendinger, engasjerende innhold og nære historier som treffer folk. For Škoda handler det om å heie på alle – og derfor er vi en stolt og aktiv sponsor av både kvinne- og herrelaget til Uno-X Mobility Cycling.
Bli bedre kjent med Škodas sykkelhistorie – fra våre røtter som sykkelprodusent til hvordan vi i dag støtter sykkelbegivenheter og lag både i Norge og på verdensbasis.