Kontakt ŠKODA kundeservice

Vi vil gjøre alt vi kan for å hjelpe deg med informasjon og svar på dine spørsmål. Du kan kontakte oss på både telefon, e-post eller chat. 

Telefon: 24 03 35 70
E-post: Skoda.kundeservice@moller.no

ÅPNINGSTIDER KUNDESERVICE:
Mandag – fredag: 08.00-16.00
Lørdag: Stengt
Søndag: Stengt

Informasjon om mangel på mikrobrikker og leveringstid

En liten, men viktig, komponent har på tvers av bransjer verden over blitt mangelvare, og det fører dessverre også til forsinkelser i produksjonen av biler. I likhet med flere andre teknologibaserte bransjer, opplever bilbransjen og SETT INN MERKE utfordringer med tilgangen til mikrobrikker. Dette er små databrikker som brukes i alt fra forbrukerelektronikk og hvitevarer til datautstyr og biler. Det jobbes iherdig i alle ledd for å løse utfordringene dette fører med seg for våre kunder.


Mangelen på mikrobrikker er bredt omtalt i media, og omtalen beskriver hvordan situasjonen påvirker leveringstider i alle berørte bransjer. Problemstillingen er sammensatt, men henger sammen med pandemien som nærmest over natten endret etterspørselen etter ulike typer varer, hvor for eksempel hjemmekontorløsninger og elektronikk ble prioritert ved fordeling av mikrobrikkene. I tillegg har også andre omstendigheter - gjort situasjonen enda mer krevende for produksjonene av mikrobrikker i ulike deler av verden.

Mange av komponentene i en bil inneholder mikrobrikker og derfor er vår bransje og våre produsenter hardt rammet av leveringsutfordringene, både i Norge og internasjonalt. Fabrikkene produserer de bilene de kan basert på de komponentene de til enhver tid har til rådighet. Situasjonen er fortsatt uoversiktlig og informasjonen om hvilke biler som bygges er uforutsigbar på grunn av den usikre leveringssituasjonen for mikrobrikker. Våre fabrikker gjør alt de kan for å sikre seg best mulig leveranse, i sterk konkurranse med andre produsenter og bransjer. Dessverre kan vi forvente at situasjonen kommer til å vedvare i flere måneder og videre inn i 2022. Overfor berørte kunder beklager vi forsinkelsene som følger av leveranseutfordringene, men vi kan samtidig forsikre alle om at fabrikkene gjør alt de kan for å løse den vanskelige situasjonen. Vi etterstreber å kunne dele oppdatert informasjon til berørte kunder etter hvert som vi vet mer. I en uforutsigbar situasjon er det imidlertid vanskelig for oss inntil videre å gi et klart estimat for når situasjonen bedrer seg.


Forhandlerne våre står klare til å hjelpe kunder med å finne utstyrskombinasjoner som ikke er like påvirket av de nevnte utfordringene. I tillegg kan det være biler i produksjon og på lager, med mulighet for raskere levering.


Dersom du har spørsmål om konkrete bilbestillinger eller hvordan dette kan påvirke ditt bilkjøp, ber vi deg ta direkte kontakt med din forhandler og selger.

Vil du kontakte din lokale forhandler?

Ved ønske om pristilbud, informasjon om bilmodeller, ekstrautstyr eller spørsmål rundt verkstedbestilling osv, kan du kontakte en av våre lokale forhandlere direkte. Finn din forhandler her

Bestille verkstedtime?

Du kan lese mer om SKODA original service og bestille verkstedtime her

Har du spørsmål rundt koronavirus og smittevern?

Vi må alle ta et ansvar for å begrense spredning av koronaviruset, og du kan være trygg på at vi i hele vår organiasjon bidrar med all vår kraft. Les mer om våre tiltak her

Finansiering og forsikring

Telefon: 24 03 33 01

Åpningstid:
Mandag - onsdag: 08.00-17.00
Torsdag: 08.00-19.00
Fredag: 08.00-16.00

E-post: kundeservice@vwfs.no

Mobilitetsgaranti

24 timers mobilitetsgaranti er et samarbeid med Viking Redningstjeneste, og hjelp tilkalles ved å ringe 915 04444.

Airport service

Bestilling gjøres på airportservice-440@moller.no​ eller telefon 24 03 26 60.

Har du spørsmål til Europark kan du ringe 64 81 19 80.