Informasjon om koronaviruset

Informasjon om koronaviruset

13. 3. 2020

Her finner du siste oppdaterte informasjon.

Kjære kunde

Kjære kunde, Det er utfordrende tider for hele verdenssamfunnet, i møte med koronaviruset som har snudd også den norske hverdagen på hodet. Vi må ta vare på hverandre i denne tiden, og vi har alle et felles ansvar for å redusere spredning av smitte. Vi tilrettelegger etter beste evne for våre kunder i møte med en krevende tid.


Myndighetene definerer deler av vår virksomhet som samfunnskritisk, da servicepunktene våre blant annet bidrar til å opprettholde viktige transporttjenester. I tråd med disse retningslinjene holder våre forhandlere åpent.


Som kunde kan du være helt trygg på at vi har tatt solide grep som reduserer smittefare og behovet for fysisk kontakt hos våre forhandlere. Noen av disse tiltakene er:

 

  • Vi har iverksatt økt renhold på alle våre anlegg, og desinfiserende tiltak på særlig utsatte soner (som toaletter, dørhåndtak, m.m.)

  • Vi rengjør berøringsflater og utstillingsbiler hyppigere og grundigere enn vanlig.

  • Våre ansatte bruker hansker når vi håndterer kundebiler.

  • Prøvekjøring og gjennomføring av service på biler er fortsatt fullt mulig og vi har innført flere tiltak for å gjøre ditt besøk til en trygg opplevelse.

  • Vi er ekstra grundige med renhold av våre biler og bruker hansker når vi håndterer kundebiler.

  • Vi desinfiserer/rengjør alle biler grundig etter hver prøvekjøring, prøvesitting og verkstedgjennomgang.

  • Vi desinfiserer/rengjør dørhåndtak, ratt, girkule, sikkerhetsseler, skjerm og nøkler.

  • Våre selgere og kundebehandlere setter seg ikke i bilen sammen med kunden, men holder behørig avstand.

  • Ansatte som kan være utsatt for smittefare, eller har symptomer som kan tyde på smitte, møter ikke på jobb.

  • Vi ber alle våre kunder om å følge myndighetenes retningslinjer for å unngå spredning av smitte. Forhandler er selvsagt fleksible med endring av tidspunkter for serviceavtaler, utleveringer og annet ved behov.


Vi ber alle våre kunder om å følge myndighetenes retningslinjer for å unngå spredning av smitte. Forhandler er selvsagt fleksible med endring av tidspunkter for serviceavtaler, utleveringer og annet ved behov.

Her er noe av det kundene våre lurer på for tiden:

Påvirker situasjonen priser og leveringstider på biler?

Våre forhandlere har biler tilgjengelig for rask utlevering, med prisgaranti. Hvordan prisene utvikler seg på lengre sikt, kan vi ikke gi noe presist svar på nå.


Jeg har bestilt bil, påvirker dette produksjonen eller utleveringen av min bil?

Det kan for enkelte kunder bli endringer, og din forhandler følger deg opp med all relevant informasjon om din bilbestilling om det skulle være noe. De tilrettelegger utlevering av biler til kunder og er fleksible for å løse situasjoner med hjemmekarantene eller annet som gjør det praktisk vanskelig å gjennomføre som først planlagt.


Jeg har bestilt time på verksted – men har ikke mulighet til å møte som avtalt. Hva gjør jeg?

Bruk Mitt Bilhold for å endre timen, eller send en epost til din forhandler, så følger de deg opp med forslag til hvordan de løser dette så fleksibelt og greit som mulig.

ŠKODA Kundeservice

Vi vil gjøre alt vi kan for å hjelpe deg med informasjon og svar på dine spørsmål.

Siste nyheter

Alle nyheter